Is cloudtelefonie of VoIP de oplossing voor jouw bedrijf?

In het huidige digitale tijdperk, waar flexibel werken centraal staat, is cloudtelefonie niet meer weg te denken uit de zakenwereld. Zoek je een efficiënte, betaalbare en krachtige oplossing voor jouw zakelijke communicatiebehoeften? Dan zou cloudtelefonie, ook wel VoIP genoemd, wel eens dé oplossing voor je bedrijf kunnen zijn. Klinkt ingewikkeld? Helemaal niet! We houden het simpel.

 

Wat is cloudtelefonie precies en hoe werkt het?

In een notendop: Cloudtelefonie maakt het mogelijk om te telefoneren via het internet. In plaats van te vertrouwen op traditionele telefoonlijnen, gaat je stem nu via het web. Het mooie ervan? Je kan overal bellen waar je een internetverbinding hebt! Of je nu op kantoor, thuis, of in jouw favoriete koffiezaak bent. En dat allemaal vanaf eender welk apparaat: smartphone, desktop, laptop,…

Maar waarom zou je voor cloudtelefonie kiezen? Nu we een duidelijker beeld hebben van wat cloudtelefonie precies inhoudt, is het tijd om de verschillende voordelen ervan eens op te sommen. 

 

7 pluspunten van cloudtelefonie op een rijtje

De technologie van cloudtelefonie brengt een reeks interessante verbeteringen met zich mee waar traditionele telefonie niet aan kan tippen. Verbeteringen waar ook jouw bedrijf kan van profiteren:

  1. Schaalbaarheid: Met cloudtelefonie is het heel eenvoudig om medewerkers toe te voegen of te verwijderen. Je bedrijf groeit, en je telefoonsysteem groeit mee. Handig! Of je nu een start-up bent die gestaag groeit of een gevestigd bedrijf dat piekmomenten kent, de flexibiliteit van cloudtelefonie kan moeiteloos aan jouw behoeften voldoen.
  2. Flexibiliteit: Zolang er een internetverbinding is, kan je bellen en gebeld worden alsof je op kantoor zit. Ideaal voor bedrijven met meerdere vestigingen, medewerkers die veel onderweg zijn en handig voor die dagen dat je liever thuis werkt.
  3. Kosten besparen: Traditionele telefonie kan hoge startkosten en onderhoudskosten met zich meebrengen. Met cloudtelefonie profiteer je van een lagere total cost of ownership, omdat je gebruik maakt van je bestaande internetverbinding. Bovendien zijn internationale gesprekken vaak goedkoper als je belt via de cloud. En wie houdt er nu niet van besparen?
  4. Moderne functies: Cloudtelefonie komt met een reeks moderne functies die vroeger alleen beschikbaar waren voor grote bedrijven met dure systemen. Denk aan voicemail-naar-email, automatische receptionisten, call routing, en zelfs videoconferentie. Cloudtelefonie maakt al deze handige functionaliteiten nu toegankelijk voor vrijwel iedereen. Daardoor kan je jouw klantenservice en (interne) communicatie naar een hoger niveau tillen.
  5. CRM koppeling: Door jouw cloudtelefoniesysteem te koppelen aan je Customer Relationship Management (CRM) software, heb je alle klantinfo direct bij de hand tijdens het bellen. Van efficiëntie gesproken!
  6. Altijd bereikbaar: Je mist nooit meer dat ene belangrijke telefoontje! Met slimme doorschakelopties zorg je ervoor dat oproepen altijd bij de juiste persoon terechtkomen.
  7. Betaal wat je gebruikt: In plaats van te investeren in dure apparaten, betaal je met cloudtelefonie vaak een vast bedrag per maand op basis van het aantal gebruikers of de functies die je nodig hebt. Zo betaal je nooit te veel.

 

Kies voor slimme bedrijfscommunicatie

Met cloudtelefonie til je jouw zakelijke communicatie naar een hoger niveau. Klaar om de stap te zetten? Intercare kan je helpen bij het opzetten van betrouwbare cloudtelefonie.